Om du är på väg att ställa ut på en mässa i Sundsvall behöver du planera i förväg så att du uppnår dina mål och får en så stor utdelning som möjligt. Som företagare är det viktigt att synas på mässor, för att visa upp alla fördelar hos dina produkter och tjänster jämfört med konkurrenternas. Mässor används på många olika marknadsområden för att låta människor inom olika branscher nätverka, marknadsföra produkter och tjänster samt delta i olika evenemang.

När du väljer Displayexpertens mässbord till din utställning är du väl förberedd. Ett mässbord kallas också för ett demobord eller en mässdisk. Fördelen med att välja denna mässdisk är att den inte tar så mycket plats vid frakt, och den är enkel att montera ihop. Du hittar här tio mässbord i olika varianter, från små och enkla till extra stora. Du får även tryck med valfri design och en medföljande väska som förenklar transporten.

Marknadsför företaget på mässan

Det finns en stor mängd olika sorters mässor, där de vanligaste är jobbmässor, konstmässor, bokmässor och gymnasiemässor. För att ställa ut på en mässa kan du behöva tänka på att förbereda dig praktiskt. Du kan beställa tryck av broschyrer i god tid och se till så att det finns tillräckligt många väl förberedda och utbildade representanter för företaget på plats.

Konstnären och serietecknaren Magda Lundberg har valt att marknadsföra sig på mässan ”Affordable Art Fair”. Här skapar hon mässans officiella NFT, vilket är en del av en större satsning. Mässan har valt att sälja och ställa ut digital konst som är kopplad till blockkedjan.

Bokmässan för författare och bokförlag

En av de mest kända mässorna är bokmässan i Göteborg, som har använts av många författare och bokförlag genom åren i marknadsföringssyfte. Hit hör bland annat ukrainskan Oksana Zabuzjko och sydafrikanska Damon Galgut. Bokmässan är den största mötesplatsen i Norden för bok- och biblioteksbranschen. Den arrangeras varje år i slutet av september.

Humor är en genre som har växt på bokmässan under de senaste åren, vilket inte är oväntat då mer lättsam kultur blir populär under svåra tider. Den så kallade feelgood-litteraturen är populär bland läsare men står inte i lika hög kurs bland kulturkretsar.